WEB SİTESİNİN TRAFİĞİNİ ARTIRMA
Teknolojinin ve internet kullanımının hızla yaygınlaştığı günümüzde 2 milyarı aşan web sayfası / web sitesi arasında ön plana çıkmak ve görünür olmak büyük önem kazanmıştır.
Bir web sitesinin etkileşimi, kullanımı ve trafiği nasıl artırılabilir?
Öncelikle, bir web sitesine ait trafiğin neden düşük olduğu irdelendiğinde bunlar arasında en büyük sebep, kullanıcı deneyimi odaklı olmayan ve bir arama sırasında önceliğe sahip olmayan bir web sitesi olmasındandır. Birweb sitesinin trafiğini artırmak için izlenebilecek metotlar aşağıda verilmiştir:
1. Özgün İçeriğe Sahip Olması
Site etkileşiminde, web site ziyaretçileri bir sebepten dolayı web sitesine giriş sağlarlar. Site ziyaretçilerine, web sitesini ziyaret etme sebebi oluşturacak kaliteli içerikler sunulması gerekmektedir. Aksi halde web sitesi ile etkileşimde bulunmayacaklardır.
Özgün içerik yapısı, arama motoru sıralaması da dahil olmak üzere web sitesinin kalitesi için çok önemlidir. Kullanıcı ziyaret süresinin uzun olması için kullanıcılara özgün ve nitelikli içerikler sunulması ve sürekli olarak güncel tutulması gerekir.
2. Rahat ve Keyifli Site Dolanımının Sağlanması
Tamamen kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimine odaklanarak tasarlanmış ve gerekli son yazılım teknolojisi donanımlarla donatılmış bir web sitesi internet kullanıcılarına rahat gezinme, keyifli ve uzun süreli zaman geçirme deneyimi sunar.
3. Kolay ve Anlaşılabilir İçerik
Web sitesi trafiğinde içeriğin kolay anlaşılabilir olması da içeriğin doğru kullanıcıya doğru şekilde ulaşabilmesi açısından önemlidir. Anlaşılamayan içerik, web sitesinin bounce rate (siteden hemen çıkma oranı) puanını artırmaktadır. Bu durum da internet site trafiğini olumsuz etkileyen etmenler arasında yer almaktadır.
Aşırı tasarlanmış ve içeriği aşırı kalabalık bir web sitesi verimli kabul edilmeyebilir. Sayfaya çok fazla sayıda görsel öğe eklemek web sitesinin asıl amacından kopmasına neden olabilir. Sadelik her zaman etkili bir web sayfası tasarımında işe yarar. Web sitesinin temiz ve taze tasarımı sadece web sitesini çekici kılmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcının bir sayfadan diğerine sorunsuz bir şekilde gitmesine yardımcı olur. Amaca hizmet etmeyen tasarım özelliklerine sahip bir web sitesi can sıkıcı olabilir. Tasarımın olabildiğince basit olması kullanımı kolay ve ziyaretçilerin yollarını kolayca bulabilmelerini sağlar.
4. SEO Uyumlu Anahtar Kelimeler Kullanma
SEO uyumlu donanım ve içerik altyapısı, web site trafiğini artırmada olmazsa olmaz etmenlerin başında gelmektedir. SEO, web sitesinin arama motorlarında daha çok görünürlülük elde etmesini sağlamak için yapılan çalışmalar bütününe denir. Kısaca arama motorlarında ne kadar var olabiliyorsa kullanıcılar için de o kadar var olabilir. Bu nedenle internet sitesinin kilit noktalarda, doğrudan ilişikli olduğu anahtar kelimelerin tespit edilip bu doğrultuda site içerik planı oluşturulması gerekir.
SEO’nun amacı web sitelerini Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı üst sıralara çıkarmaktır. Üst sıralarda yer alan web sayfaları diğer sayfalara göre daha fazla tıklama alırlar. Fazla ziyaretçi her web girişimcisini mutlu eder ama burada asıl önemli olan nitelikli kullanıcı sayısıdır. Yani Arama Motoru Optimizasyonunu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmalıdır.
5. Web Sitenin Optimize Çalışması
Web site optimizasyonu, bir web sitesinin işletme hedeflerini yürütme becerisini geliştirmek için kontrollü denemenin kullanılması süreci olarak tarif edilebilir. Web sitesinin performansını artırmak için web sitesi sahiplerinin web sitelerinin sayfalarında geliştirmeler yapar. Bunu unutmamak gerekir ki, bazı değişikler web sitenizin optimizasyonunu kötüleştirebilir. Web sitesi optimizasyonu, dönüşüm oranı optimizasyonun da kullanılan prensipleri izler ve bilimsel yöntemlere göre yapılır.
Öncelikle önemli olan web sitesinin optimizasyonunun amacı belirlenmeli. Farklı işletme türleri için optimize etmek istenilen farklı özellikler olabilir.
Web sayfasının optimizasyonuna aşağıdaki örnekler verilebilir:
Çevrimiçi yayın uygulamalarının web sitesi optimizasyonu, ziyaretçilerin okuduğu makale sayısını artırma hedefiyle dönüşüme olanak sağlayabilir.
Çevrimiçi bir mağaza, ödemelerin tamamlanmasını ve satın alma işlemlerinin tekrarlanmasını teşvik etmek için web sitesini optimize edebilir
Çevrimiçi bir yazılım şirketi, ziyaretçilerin sitenin ücretsiz deneme sürümüne kaydolma oranını artırmak için web sitesini optimize edebilir.
Bir sigorta şirketi, sigorta kapsamındaki satışlar için daha fazla potansiyel müşteri yakalama amacıyla web sitesini optimize edebilir.
Bir bağış toplama kampanyası daha fazla bağış teşvik etmek için bağış formunu optimize edebilir.
6. Rakip Analizi
Rakiplerin web sitesini gözlemleme, anahtar kelime analizleri yapma, rakip site içeriğini gözlemleme, vb yapılan birçok çalışmalara rakip analizi denir. Rakip analizinin başlıca amacı sitenin, markanın veya ürünün geliştirme aşamalarına katkıda bulunmaktır.
Firma ile aynı hizmeti veren aynı ürünleri satan aynı sektörde faaliyet gösteren başarılı firmaların tespit edilerek başarıların arkasında yatan faktörlerin net olarak ortaya çıkarılması gerekir. Bu araştırma özellikle rekabetin yüksek arama motoru başarısının zor olduğu alanlarda daha fazla öne çıkmaktadır.
Anahtar kelime analizi, sektörel rakip analizi ve popüler kelime analizleri size web site oluşturma ve geliştirme aşamasında çok nitelikli bir şekilde yön gösterecektir. Mevcutta web sitenizde var olan anahtar kelimeler ile optimizasyon çalışmaları belirli aralıklarla yapılmalıdır.
7. Site İçeriği ve Tasarımının Güncel Olması
Web tasarım kriterleri veya web sitesi tasarım standartları üzerinde çok düşünülecek bir konu olarak görülmemektedir. Bu sebeple genellikle başta yapılan temel hatalar kullanım sırasında giderilmeye çalışılır. Ancak web tasarım kriterleri web tasarımcıları için kritik önem taşır. "Standart web antlaşmaları" olarak tanımlayabileceğimiz uygulamalar web tasarım standartları olarak kabul edilebilecek en iyi uygulamalardır. Bunlar, web tasarımcılarının takip ettiği, ziyaretçilerinin beklentilerine uygun olduklarını bildikleri bir dizi kurallardır. Bunlar web sitesi için açıklık ve kullanışlılık için bir nevi yönergedir.
Web siteleri sürekli olarak değişime uğraması gereken platformlardır. Günümüzün değişen teknolojik koşullarına ek olarak değişken internet kullanıcı davranışları da göz önünde bulundurularak web sitesinin bu değişime adapte olması çok önemlidir.
Yukarıda bahsetmiş olduğumuz kriterler; web sitenizin, doğrudan web site trafiğini artırma dışında web sitenizden aldığınız verimi de doğrudan artıracak olan yöntemlerdir.